Zo dat is even geleden..

3 april 2018 - Paradera, Aruba

Whoo een hele tijd geen blog geschreven, mezelf de tijd niet gegund (Michelle) met ons hoofd ergens anders zitten en het simpel weg vergeten..

Nu vond ik dat het wel weer eens tijd werd om jullie op de hoogte te brengen van hoe het hier inmiddels gaat.

Het zit er al bijna op onze term op Aruba. Ons laatste bezoek is alweer in Nederland en ook wij zijn druk met alle voorbereiding terug naar Nederland.

Wat heb ik van je genoten mama dat ik de eer had dat je voor de 2de keer naar Aruba bent gekomen voor ons!

De afgelopen maanden zijn voor mij heel snel gegaan. Al wilde ik de eerste 3 maanden graag naar huis en terug naar het oude en vertrouwde heb ik nu toch wel gemengde gevoelens bij ons naderende afscheid van Aruba. De relaxte sfeer de tempratuur en altijd binnen 10 min aan het strand kunnen zijn als je daar behoefte aan hebt vind ik heerlijk. De rust van de zee of Arikok of juist de rumoer op de Highrise alles ligt hier binnen handbereik. Mijn eigen ding hebben op het eiland is ook wel heel fijn. Ook de zon en de warmte doen me lichaam goed!

Emigreren ook al was het voor een jaartje is niet niks zijn we nu wel achter gekomen met alle rompslomp die het met zich mee brengt hahah. Ook onze aankomst datum in Nederland is lang onzeker geweest. Jimmy zijn contract loopt tot 5 juni 2018 op Aruba en gaan we wel of niet op reis was ook nog even een dingetje.

Uiteindelijk is de knoop doorgehakt en gaan we naar New York en IJsland om zo helemaal uitgerust en vol positieve energie terug te komen in Nederland. Ook hebben we het verzoek ingediend om eerder terug naar Nederland te gaan omdat ik na veel wikken wegen toch wel graag 7 juni in Nederland wil zijn en mijn broertje graag nog wil zien voor zijn term op Sint Maarten.
 Jimmy en ik hebben het daar samen over gehad en Jimmy heeft gelijk gezegd dat hij volledig achter mijn keus stond als ik eerder naar Nederland toe wilden maar uiteindelijk is hij gaan regelen om samen eerder terug te gaan. Samen uit samen thuis! Hier hebben we toestemming voor gekregen en het mooie is dat we dus zowel op vakantie kunnen en net op tijd thuis zijn om Rick nog even vast te kunnen pakken. Wij komen 3 Juni aan op Schiphol en Rick vertrekt 4 juni naar Sint Maarten (voor zover Defensie nu heeft laten weten, Je weet het maar nooit met Defensie).

De afgelopen maanden zijn snel gegaan maar ook fijn de tijd vliegt hier inmiddels om en ook Aruba is een klein beetje “thuis” geworden zelfs voor Jimmy na 8 maanden heimwee heeft hij zijn plekje gevonden. Wie had dat ooit gedacht iemand die veel van huis is voor zijn werk en dan toch zo verlangen naar je eigen plekje in Vlijmen.

Jimmy heeft het de afgelopen tijd niet makkelijk gehad op Aruba zijn lichaam protesteerde flink tegen en na heel wat doktersbezoeken zijn we nog niet veel wijzer.. Alleen dat zijn lichaam op is.. Al die tijd op reserve stand houd ook een keer op.  Zou het toch met de cyste te maken hebben of spelen er meer dingen ook zijn hart moet in Nederland onderzocht worden.
Het was dan ook verschillende keren spannend of we naar huis moesten of mochten blijven. Vandaag hebben we weer gesproken met de arts en we mogen als het goed is blijven en onze term af maken!! Voor ons een hele opluchting we zijn hier aan begonnen en willen het ook graag goed afsluiten. Jimmy  heeft al een tijdje andere werkzaamheden maar sinds vorige week is hij uit zijn troep geplaatst en gaat hij bij een andere afdeling helpen met hand en spandiensten. We hebben het advies gekregen dat hij rustig aan moet doen max. 3 keer in de week rustig sporten (dit is niet makkelijk voor een Marinier in hart en nieren kan je zeggen), dat hij vooral wat meer moet gaan genieten zodat hij straks in Nederland genoeg energie heeft voor alle onderzoeken en uitgerust op vakantie kan zodat we daar samen van kunnen genieten. Het klinkt stom woon je op een bounty eiland en verlang je naar vakantie.. JA, Aruba is voor ons echt een soort thuis geworden en genieten doen we zeker maar het vakantie gevoel is wel al voorbij en alle doktersafspraken hebben er bij ons allebei wel flink ingehakt..

Maar voor we op vakantie gaan naar new York en IJsland gaan we genieten van al het moois hier en samen volop herinneringen maken!

Een ieniemienie klein samenvatting van de afgelopen maanden.
We hebben nog veel meer leuke dingen gedaan of dingen beleefd.

Veel liefs uit het zonnige Aruba, Michelle

1. Elly:
    4 april 2018
    Jullie hebben op Aruba een geweldig plekje en ook samen zijn jullie een geweldig team. Een team wat, ondanks alles wat op jullie pad komt, voor elkaar klaar staat en samen alles aangaat.
    Deze term heeft jullie veel gebracht, veel mooie ervaringen hebben jullie opgedaan, nieuwe vrienden gemaakt, genoten van het weer- het strand- de onderwater wereld- de gasten, maar wat zal ik blij zijn als jullie weer in Nederland zijn......
  2. Ineke:
    4 april 2018
    Geniet nog even van de rust, het mooie weer enz.
    Als jullie straks terug zijn in Nederland volgt een spannende, hectische en drukke tijd. Samen kunnen jullie alles aan. Dat weet ik zeker. Ik zie er ook naar uit jullie weer even te kunnen knuffelen.
    Liefs Ineke
  3. Moeders:
    5 april 2018
    Dat jullie een mooi plekje hebben ,hebben we zelf mogen zien en ervaren .Maar wat zullen we blij zijn als jullie weer in het vertrouwde Vlijmen zijn. Samen veel ups en downs gekend ,maar ook weer samen sterker eruit gekomen. Veel nieuwe vrienden leren kennen ,die ook straks weer in Nederland zijn en jullie kunnen opzoeken. Een hele ervaring rijker dus. Geniet van jullie laatste weken en als het qua gezondheid niet anders gaat kom zeker snel naar huis ......