We zijn "thuis"

31 mei 2017

Na vele maanden voorbereidingen en afscheid nemen was het maandag dan echt zo ver en stapte we het vliegtuig in naar ons nieuwe thuis.

De vlucht ging voorspoedig  en 10 uurtjes later waren we 7.894 kilometer verwijderd van Amsterdam op de Internationale Luchthaven Koningin Beatrix te Aruba.

onze koffers stonden al klaar en 3 mariniers stonden ons op te wachten om ons welkom te heten en naar ons nieuwe thuis te brengen.  Na een autorit van ongeveer 20 min later waren we bij ons huisje in Papaya waar we even op de huisbaas moesten wachten die ons de sleutels overhandigde en een rondleiding gaf op het park en de huisregels meedeelde.

We werden gelijk goed ontvangen Freek (buddy van Jimmy) en Joyce stonden klaar en nodigde ons gelijk uit voor het diner (heerlijke kip met rijst en mais) en hadden heel lief een ontbijtje voor ons klaar liggen.

Dinsdag 30 mei 2017

om 07.00 uur werden we opgehaald door Daan wie ons heel de dag op sleeptouw heeft genomen voor de hele papierhandel in Aruba.  Censo (gemeentehuis), belastingdienst, telefoonprovider en de supermarkt voor de eerste boodschapjes. En iedereen heeft gelijk als ze zeggen ze nemen hier de tijd……….. 2,5 uur wachten is niks………………
Eind van de middag is onze auto gebracht welke we in Nederland al gekocht hadden zodat we lekker snel zelf mobiel zijn hier op het eiland. Rijden zal hier nog wel even wennen worden de wegen zijn niet zoals wij gewend zijn en bijna geen een auto is kras en of deuk vrij.

Vanmorgen begonnen we trouwens goed Daan reed naar achteren en BOEM… hahah nee dit was nog niet eerder gebeurd later bij de belasting dienst BOEM.. Spiegel.. de rijstijl is hier iets anders dan in Nederland zullen we het maar op houden.  Gelukkig reden wij zelf niet en was het de auto van de baas.. Oeps..
Vanavond de koffers uitgepakt  en verder lekker rustig en op tijd na bed (beetje last van het tijdsverschil -6 uur)

ADRES

Na meerder vragen zetten we hier even ons nieuwe postadres

ARUBA
MARN1 ALG JJW van de Griendt
PS 305769
32 INFcie
NAPO 400
3509 VS Utrecht

* Post wat naar dit adres gestuurd word via Defensie op de kazerne in Saventa bezorgd waar Jimmy werkt en kan Jimmy daar meenemen. Denk wel aan een Priority sticker en voor pakketjes aan douane sticker groen duur ongeveer 2 weken kosten Nederlands tarief.

Ons woonadres is:

Jimmy van de Griendt en Michelle Splinter
Patiri 9 JW
Papaya, Aruba

* Post komt direct bij ons thuis aan. Denk wel aan een Priority sticker en voor pakketjes aan douane sticker groen duur ongeveer 4 weken kosten Buitenlands  tarief.

Telefoonnummer

Wij hebben ook vanaf vandaag nieuwe  Arubaanse telefoonnummers

Michelle         002975675492
Jimmy            002975608142
* Whatsapp blijft wel via ons ouden nummer

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ineke:
    31 mei 2017
    Het zal nog even wennen zijn aan de Arubaanse leefwijze, maar dat gaat jullie wel lukken.
    Liefs, Ineke
  2. Marielle:
    31 mei 2017
    Fijn dat jullie gesetteld zijn! Nu lekker even genieten van jullie vakantie en het eiland verkennen. Kijk al uit naar de foto's!!!
  3. Moeders:
    31 mei 2017
    Leuk om jullie blog te volgen !!! En nog leuker was om jullie live te zien en te spreken via face-time!!
    Wij tellen alweer af dat we jullie in het echie weer kunnen vasthouden en zien !!
    Heel veel woon en werkplezier gewenst vanuit het zonnige Vlijmen!! XXXXX van ons
  4. Elly:
    31 mei 2017
    Jullie hebben een mooie " bak" gekocht. Veel veilige kilometers!
  5. Gonny Kanters:
    31 mei 2017
    Geniet van een mooi jaar op Aruba, en van elkaar!
  6. Mari-anne:
    3 juni 2017
    Jullie huisje ziet er leuk uit, denk dat jullie het daar wel een jaartje in uit kunnen houden.
    Heel veel plezier toegewenst komend jaar, en we volgen jullie wel via dit blog.
  7. Moeders:
    8 juni 2017
    hoi Jimmy en Michelle

Pakketjes in het caribisch gebied moeten naar het volgende adres gestuurd worden
    U dient de post aan te bieden met de volgende adressering:
    Rang/naam/voorletters
    werknemers ID
    NAPO (gevolgd door aangewezen nummer)
    3509 VS Utrecht (kazernes in het Caribische gebied)
    kon het het niet versturen via 3509 VP Utrecht !!!