..ZOMER VERLOF..

13 augustus 2017

Het was even stil op de blog.. Maar we gaan de draad nu weer oppakken na 4 weken vakantie op “One happy Island” moet Jimmy morgen weer aan het werk..

Het zomerverlof kwam op het goede moment voor ons even relaxen en eindelijk genieten van Aruba en zeker ook van elkaar want de eerste 1,5 maand was zeer heftig in meerdere opzichten. De batterij is weer opgeladen en we kunnen er weer even tegenaan het volgende “one happy Island” moment staat immers al gepland en het aftellen is begonnen tot Elly en Jos ons komen bezoeken en we ze eindelijk mee kunnen nemen door ons leventje hier.

4 Weken is te lang om alles te beschrijven maar de hoogtepunten van onze vakantie delen we graag met jullie!

Fit, fitter en fits
Ja Ja Ja.. Zoals we eerder al zeiden hebben we het sporten hier ook gewoon opgepakt maar sinds juli zijn we allebei helemaal fan van Crossfit.

CrossFit is een manier van fitness die gewichtheffen, atletiek en gymnastiek combineert in één trainingsvorm. Gedurende de training worden functionele bewegingen op een gevarieerde manier in een hoge intensiteit zo snel mogelijk uitgevoerd.

Trainingen bestaan uit een warming-up, een technisch gedeelte om de Crossfit bewegingen te leren en een intensieve training Workout of the Day (WoD) van 10 à 20 minuten.

Het leuken is dat Jimmy en ik dit samen kunnen doen allebei op ons eigen niveau zonder dat de ander daar onder leid. Michelle moest wel even wennen tussen al die mariniers en hun top fitte meiden maar daar zet ze zich overheen en heeft zelfs een 1/2 Murph meegedaan. Ik kwam als laatste binnen maar ach die kick die je daarna krijgt is fenomenaal.

Roadtrippen
Vakantie.. dus eindelijk tijd om Aruba echt te gaan verkennen…
Hup de auto in, reispilletjes innemen en gaan met die banaan. Niet overal kan je komen met je eigen auto dus alleen wat we zelf konden bereiden hebben we bezocht omdat we in september met Elly en Jos de rest per quad gaan bekijken.

Maar we hebben al wat voorkennis gedaan met wat we o.a. met onze eigen auto konden bereiken:

✔ Natural Bridge (collapsed)
✔ Natural Bridge (nieuw)
✔ Calafornia Lighthouse
✔ Gold mill ruins (Bushurubana)
✔ Struisvogel boederij
✔ Ezel boerderij
✔ Wariruri Bay
✔ Alto Vista Chapel
✔ Palm Island

Rijlessen
Ondertussen zijn we ook begonnen om onze rijbewijzen te gaan uitbreiden.
Michelle gaat voor moter en aanhangwagen en Jimmy gaan voor moter, aanhangwagen en vrachtwagen aangezien de kosten hier vele malen lager zijn en we deze omdat we minimaal 9 maanden woonachtig zijn op Aruba over kunnen laten schrijven in Nederland is dit natuur een kans die wij zeker niet willen laten liggen.

Het lessen en de Theorie (ja, die moet je opnieuw halen) is heel anders dan in Nederland en dat is soms nog best pittig. Lees: theorie met speelgoed autootjes op een houten in elkaar geknutselde tafel. De Theorie word alleen in de praktijk niet toegepast dus de nut hiervan hebben wij nog niet kunnen ontdekken maar we volgen trouw de theorie lessen.

Natuurlijk hebben we nog veel meer gedaan en ondernomen maar we zullen wat foto’s plaatsen zodat jullie die lekker kunnen kijken!

Jullie ook een hele fijne vakantie allemaal of werkse mocht je al op vakantie geweest zijn of nog even moeten wachten op je vakantie.

Liefs Jimmy en Michelle

1. Moeders:
    14 augustus 2017
    eindelijk weer een leuk verhaal !!
    nu wel een reactie Jimmy !!! mooie foto`s en geweldig om te zien hoe jullie genoten hebben in het zonnige Aruba . we missen jullie wel hoor en missen het even op de koffie gaan en bij te kletsen . nog 3mnd voor ons om jullie live te mogen zien weer en samen koffie te kunnen drinken .Duurt veels te lang vinden wij ,love you booth!!!
  2. Elly:
    14 augustus 2017
    Blijft leuk om de foto's te zien en de verhalen te lezen. Ik kan niet wachten om jullie live te zien en vast te pakken. Voor wat betreft mijn kledingkeuze als we komen; heerlijk korte broek, badpak en slippertjes. Wat zullen we doen met al die ruimte in de koffer
  3. Ineke:
    14 augustus 2017
    Het zal wennen zijn voor jullie beiden na jullie fijne vakantie. Nog een paar weekjes en de eerste familie uit Nederland komt over. Dan kunnen jullie opnieuw het e.e.a. bekijken. Geniet van jullie verblijf daar.
  4. Claudia:
    14 augustus 2017
    Wat gaaf, jullie verhalen en foto's!
    Steek even over naar Miami als jullie tijd hebben he, Sawgrass heeft enorme koopjes ;)

Hoe gaan de motorrijlessen? Leuk? Eng of valt t mee? Ik vind jullie keistoer

Liefs uit de hoofdstad van Brabant!