1 Maand op Aruba

2 juli 2017 - Papaya, Aruba

Hallo lieve leesmensjes,

Deze keer een blog van mij Jimmy. Al weer 1 maand hier wat is de tijd hier snel gegaan. En we hopen nu ook dat het geregel nu wel een keer achter de rug is. Bij alles wat je hier moet regelen moet je 20 keer achteraan anders gebeurt het niet, dit is wel even wennen vooral omdat we nogal wat moesten doen toen we hier aankwamen.

Deze week heb ik in een rijopleiding gezeten voor een off road voertuig, Daarbij heb ik ongeveer heel het eiland al wel gezien doordat we 4 dagen aan een stuk aan het rijden waren. Ook op alle toeristische plekjes kwamen we langs, dat vond Michelle niet zo leuk omdat ze het zelf allemaal nog niet gezien heeft. Maar donderdag zijn we zelf ook in de auto gestapt om een deel van het eiland zelf rond te rijden en hebben ook weer veel mooie plekjes gezien met de zon’s ondergang.

Ook hebben we van de week schildpadden uit hun nest zien komen. Een bijzondere ervaring. Vooral voor Michelle die vind dat prachtig. Helaas hebben we maar drie schildpadjes uit zien komen, normaal komen ze met een stuk of 50 tegelijk maar dat was nu niet het geval. We konden hier jammer genoeg geen foto’s van maken want die beesten moeten via het licht van de maan in zee komen en als ze dan ander licht zien raken ze in de war. Ze vertelden ook dat er maar 1 op de 1000 het uiteindelijk overleefd, nou ik kan jullie vertellen dat waren deze drie niet.  Ze snapte er allemaal niet zo veel van leek het wel.

Vrijdag heb ik hier het eerste personeel feestje gehad, met het thema travestieten party.

Dus ongeveer 60 verkleden mannen die als vrouw over de kazerne heen liepen, dat zag er wel grappig uit. Toen de mannen allemaal op het feest waren heeft Michelle hier thuis zitten bbq’en met een aantal vrouwen, en later die avond kwamen we elkaar weer tegen in de stad toen we op stap gingen, in de tussentijd heb ik me wel even omgekleed hoor.

Zaterdag zijn  we wezen lunchen bij een heel goed Surinaams restaurantje. Alleen bij mij viel het toch wel tegen om alles naar binnen te krijgen omdat ik toch wel een beetje een kater had. Maar die was in de middag wel een heel eind weg getrokken. En savonds gingen collega’s van ons vissen en bbqen op het strand en daar hebben wij ons bij aangesloten. Dat is ook wel het mooie van Aruba hier s ‘avonds lekker aan de waterkant zitten in je korte broekje.

Vandaag zijn we al vroeg opgestaan om weer een stukje over het eiland te rijden. En zijn we naar een Natural bridge geweest waar bijna niemand komt omdat die niet heel makkelijk bereikbaar is. Maar na een kleine afdaling langs een rotsen wand zijn we er toch gekomen. Je hebt hier nog zo’n natural bridge maar dat is echt een toeristische trekpleister. En dat was deze niet dus dat was wel leuk. Daarna hebben we heerlijk gesnorkeld bij een strandje waar bijna niemand kwam maar waar je wel heel mooi kan zwemmen.

Nu nog 2 weekjes werken en dan heb ik lekker 4 weken vakantie. En dan kunnen we nog veel meer leuke dingen gaan doen. En misschien dat we nog wel lekker een paar daagjes samen ergens naartoe vliegen om op vakantie te gaan.

Dit was het wel weer!

Groetjes Jimmy en Michelle

1. Britt:
    3 juli 2017
    Nou Michelle is het Jimy toch gelukt? Gisteravond op Snapchat leek er niet veel op papier te komen... toch wel en nog een flink verhaal ook! Fijn te horen dat het zo goed net jullie gaat en dat jullie het zo naar je zin hebben! Voor ons ook nog 2 weekjes en dan begint ons avontuur naar een mooi plekje voor ons zelf... helaas is Rick er niet bij om de sleutels te ontvangen en alles te regelen.. dus wat denken jullie een mooi roze kleurtje op de meur ? Vind hij vast leuk als hij terug komt Heel veel plezier nog! En we spreken elkaar snel!

Dike kus van rick en mij
  2. Marielle:
    3 juli 2017
    Wat een goed verhaal Jimmy. Wat hebben jullie toch al veel gedaan in dat maandje dat jullie daar zijn. Dat jurkje staat je beeldig, maar zie je toch liever in je uniform
    Lekker vooruitzicht om over 2 weken 4 weken vrij te zijn!
    Ga zo door om ons allemaal op de hoogte te houden met jaloersmakende foto's en heerlijke verhalen!
    Dikke kus en ik kijk al uit naar het volgende verhaal
  3. Nadine Quakernaat:
    2 augustus 2017
    Hou mij maar op de hoogte graag.
    Gr Nadine