Gemengde gevoelens…. alles is deze week wel voorbij gekomen.

11 september 2017 - Papaya, Aruba

Na de laatste up date over Irma is gelukkig Jose langs Sint Maarten, Saba en sint Eustatius getrokken en bleef de extra schade beperkt.

Op Saba zijn de mannen hard bezig geweest met puinruimen, huizen weer bewoonbaar maken en het uitdelen van voedsel en drinkwater.
Helaas word er ook misbruik gemaakt van de Mariniers. Mensen gaan toekijken of opeens moeten schuurtjes gemaakt worden die er nooit gestaan hebben.. Helaas heb je altijd profiteurs.. Terwijl het in het begin allemaal heel harmonieus ging iedereen hielp elkaar.

Het is voor het thuisfront enorm moeilijk als je negatieve nieuwsberichten ziet.
Jimmy en alle andere mannen en vrouwen werken dag en nacht de benen onder hun lijf vandaan. Natuurlijk is dat hun werk maar ze mogen niet zelf beslissingen maken en zijn hiervoor afhankelijk van hoger op en zelfs de regering. Dus als Marinier niet ingrijpen is dat niet omdat ze dat niet willen of kunnen. Mensen die thuis gebleven zijn tijdens Irma  dit is hun eigen beslissing geweest iedereen kon schuilen in een veilige shelter. Als je dan achteraf gaat klagen.. tjaa denk dan ook even aan die marinier die eerder bij je is langs geweest om je in veiligheid te brengen.

Het was voor mij ook altijd ver van me bed show maar nu kijk ik heel anders naar het journaal en alle nieuwsberichten natuurlijk omdat me eigen vent daar loopt! Maar ik nu ook weet dat niet alles waar is wat in het nieuws verspreid wordt.

Jimmy zit met smacht te wachten tot hij naar Sint Maarten kan gaan om daar zijn ander collega s te helpen. Saba is redelijk stabiel. Nu moet de bevolking zelf in actie gaan komen met behulp van andere instanties.

Afgelopen week ben ik door defensie heel goed op de hoogte gehouden in welke omstandigheden de mannen zaten en natuurlijk niet onbelangrijk dat ze veilig waren echt een pluim voor defensie hoe ze hier mee omgegaan zijn. Dit hoeven ze niet te doen maar het heeft mij enorm geholpen. Ik heb wat kaarsjes gebrand en wat uren wakker gelegen of alles goed was met Jimmy.
Jimmy heeft zodra er wifi was mij ook op de hoogte gehouden al ging het soms nergens over het is zo fijn even een teken van leven te krijgen wij maken het weer heel anders mee dan hun zij zitten in een flow en hebben niet in de gaten hoe bezorgd wij zijn. Gelukkig kon ik Koosje, Wim en Rick ook zo op de hoogte houden. Wat is Whatsapp of een groepsapp dan tegenwoordig makkelijk als je zover verspreid bent van elkaar. Ook voor hun was dit een zenuwslopende week! Respect hoe ze zich hier doorheen geslagen hebben het is echt niet makkelijk als je zoon/broer zover weg is en contact beperkt is.

Gelukkig Heb ik ook leuke afleiding mama en Jos zijn hier nog steeds (zoo super fijn).

Ik word enorm verwend met lekker etentjes of boodschappen dat je soms bezwaard voelt, maar stiekem is het ook wel weer even fijn om zo verzorgd te worden door moeders! Er had geen beter timing kunnen zijn dan nu dat ze hier is.

Zaterdag; heb ik mama en Jos meegenomen naar de Bugaloe hier zijn wij vaak in het weekend te vinden. Een heel gezellig eetcafé achtige sfeer  op een pier aan het strand met op zaterdag avond karaoke avond. Gelukkig kon ik ze tegenhouden om te gaan zingen.. (geloof me dat is beter voor iedereen en ik woon hier nog 9 maanden hahaha). Maar ze hebben wel samen een dansje gemaakt  hoe lief. Ik had Charon ook meegenomen zodat ze niet alleen zat en het was een hele gezellig avond!

Zondag heb ik ze de oostkust laten zien de ruwe zee en de haast woestijn achtige natuur van Aruba wat alleen daar te zien is. Het was voor mij ook spannend omdat ik niet zo’n held ben in off road rijden maar ik ze dit niet wilden onthouden dus ik moest even me mannetje staan maar wat een kick als je dan heelhuids aan komt bij het Alto Vista Chapel (Ja Jimmy ik heb dit helemaal zelf gedaan zonder rijopleiding)! Hier heb ik gelijk maar een kaarsjes gebrand voor Jimmy en zijn collega’s!
Ook zijn we nog langs de California Light House gereden en hebben we daar van het mooie uitzicht genoten.  S avonds werd ik door mama en Jos heerlijk mee uit eten genomen. Gisteren kon ik ook echt even genieten!

Deze week ga ik mama en Jos nog veel meer laten zien!
Ook ga ik proberen veel meer te genieten hier ondanks dat Jimmy weg is.

Ik heb nu een prachtig huisje een eigen zwembad de zon en een hoop lieve mensen om me heen!

Als je de controle loslaat gebeuren de mooiste dingen.

Liefs Michelle

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ans Klerks:
    11 september 2017
    Zo Michelle,

Wat n week zeg met zoveel emotie en spanning,gelukkig dat t allemaal goed gaat met Jimmy en jou natuurlijk,geniet er nog lekker van met je moeder en Jos,dan vliegt de tijd en is Jimmy hopelijk zo weer thuis!
  2. Elly:
    12 september 2017
    Ik zeg maar zo; toeval bestaat niet 😍
  3. Moeders:
    12 september 2017
    Inderdaad Elly ,toeval bestaat niet !! wat is het fijn voor haar dat jullie er nu zijn voor haar !! En wat fijn dat ze hem nog heel even konden zien maandag !!Ook hier was het een spannende week !!
    de dinsdag en woensdag duurde erg lang voor ons tot we bericht kregen dat alles goed was! ! Bedankt Michelle dat wij samen zo`n goed contact hebben en toch van alles goed op de hoogte gehouden werden door jou !!
    Nu kan hij inderdaad niet wachten om naar st Maarten te gaan en daar zijn ding te gaan doen . We zijn heel benieuwd naar zijn kant van het verhaal rondom Irma . Geniet van de tijd met mama en Jos!! Hopelijk mag Jimmy gauw weer eens naar huis ! Wij missen jullie en tellen de weken af dat wij die kant op mogen komen!!!!
    XX Koosje
  4. Claudia:
    20 september 2017
    Michelle!!! Stoere sterke dame! Met kippenvel gelezen en ik hoor het je allemaal zeggen alsof je voor me staat ;)
    “Achter elke sterke held staat een sterke vrouw” is ook zo’n mooie oneliner, mocht je ze willen verzamelen!

Laat je maar lekker verwennen door mams, geniet van de mensen om je heen.